Yah man.

Det är mars nu va?... Ja, jag har flyttat ihop med Alex. Bor i en tvåa på Ringen, högsta våningen män. ;) Är riktigt mysigt och fint! Måste typ snart bjuda familjen på middag, de bara väntar ju.. Det känns sisådär haha, vi är ju så många, det blir satans tight.. Funderar på ett "barnbord" precis som Richard har haft hemma hos sig, annars får folk ta med sig stolar alltså. Vi har fyra stolar, haha. Vi kan sitta i knäet på varandra allihopa! Det blir ju en superrolig middag för oss alla... Jobb är det lite svårare med. Eftersom jag sökte mest butiks/säljarjobb hade jag superproblem med att få jobb, ingen vill ju riktigt anställa någon till butik som inte har erfarenhet, så jag sökte in mig till arbetsförmedlingen. Två veckor efter inskrivningen började jag en utbildning inom service/sälj, inriktning butik, ahaha lucky meee! Så den kör jag på nu. Svårt att få till pengar bara, ett krav på arbetsförmedlingen är ju att söka jobb aktivt, men..? Jag vill ju gå klart kursen! Den består ju inte bara av sex veckor teori, så man får lära sig alla grundkunskaper man behöver, utan också 9 veckors praktik! Det är ju SÅ jävla bra! Man kan ju dessutom fylla i de eventuella små IG'na man har på slutbetyget genom ett enkelt prov. Jag vill helt enkelt gå kvar kursen, för det är butiksjobb jag vill ha nu. Och det är klart jag vill satsa på det nu. Så alternativet för mig är att söka jobb jag inte kommer få, sommarjobb (med ca 60/timmen) eller jobba satan på helgen, som sagt vill jag ju satsa på kursen så det senare lockar inte alls. Vi får se hur livet artar sig framöver. Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0