Vardagshjälte.


Idag har gett blod för andra gången i mitt liv! Känns riktigt bra och grymt, det är skönt att känna att man gjort något så enkelt som ändå kan ge stor betydelse för andra. Fick en jättemysig och söt sköterska, som pladdrade på en väldans massa, väldigt mycket om de tre musketörerna eftersom det var det som visades på tv. Hade lite svårt att höra vad hon sa till och från, men det gjorde inte så mycket, söt var hon i alla fall. När allting var klart och jag var en halvliter blod fattigare så låg jag där och hon var borta och pysslade, var tvungen att ligga kvar ett tag för att jag inte skulle svimma eller må dåligt. Men... Efter ett tag blev jag ganska rastlös, prövade sätta mig upp. Satt där och dinglade med benen ett tag och såg efter om någon skulle försöka hindra mig. Det gjorde ingen, de gick ju bara förbi och log. Så då hoppade jag bestämt ner, sa att jag var klar och sa hejdå. Fick en fet smörgås och en jättemumsig juice efteråt, eller saft kanske det var. Nice iaf. Insåg dock att jag gått för fort när jag ser att jag fortfarande har en stort vitt plåster på armen, istället för det där lilla hudfärgade som det egentligen ska bytas ut till... Anyways, får la byta det själv. Inte så svårt. Plus att det ser mer awesome ut med ett stort vitt, då syns det verkligen att man varit typ på sjukhus, uppmärksamhetshora ovah here!

Anyways. Jag tycker ni kan ge blod. Ni är friska och krya unga människor, vad finns det för anledning till att inte göra det? För att man inte får pengar? Jag plockade en bok som gåva, men gav den till Sara eftersom jag inte gillar den typens böcker som var framme.. Men måste man tjäna något på allt man gör? Kom igen, fan vilket snålt tänkande... Jag vet i alla fall att jag skulle blivit väldigt glad om något hände mig, mina syskon eller min kära mor och liv räddades tack vare att det var en vänlig själ som hade rätt blodgrupp som hade gett blod.

Snart ska jag iväg till min lovah, eller, jag hoppas det i alla fall... Har inte ens pratat om att vi ska ses ikväll, men men. Jag kommer dit på något sätt. ;)

I'm gonna drink my tears tonight
I'm gonna drink my tears and cry 
'Cause I know you love me baby
I know you love me baby

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Felicia (ja, jag läser fortfarande din blogg ;))

Jag vill så gärna ge blod men jag är så GALET rädd för nålar. Jag hade puls på 92 när jag skulle ta blodprov häromveckan (frivilligt). Jag vågade tillslut ändå inte trots att jag satt där med nålen framme och allt och den såg inte så farlig ut men inombords höll jag på att dö ._.



Jag hoppas jag kan bota min nålfobi på sjuksyrrelinjen xD

2011-05-31 @ 20:08:34
Postat av: Sol

Jag vill men får inte, väger för lite >:(

2011-06-05 @ 19:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0