You could be your own spotlight.


"Det dåliga med de flesta killar är att de bryr sig liksom mer om omslaget än själva innehållet på paketet, och det suger! För om vi säger såhär, mitt omslag är ifrån Ö&B, men innehållet är ifrån fucking NK!"
- Awesome citat.

Knaaaaaaaaaaaaaark.
Har haft en ganska tråkig dag. Satt och gjorde ingenting på praktiken och frustrationen bara växte. Vafan. Och ja, jag är ju ledig på fredagar nu också... Gör ingenting på onsdagar, torsdagarna är det enda som är värt något, när jag sitter med Ritter, min störtsköna "mentor". :) Men annars då? Funderar på att byta praktikplats efter halva tiden, så jag liksom lär mig mer.. Känns så jävla ovärt att bara sitta, nästan så att skolan skulle vara bättre.

Anyways, MITT HÅÅÅÅR. Jag gillar mitt långa hår på ett sätt, det börjar liksom komma förbi den där gränsen jag dragit, det där osynliga strecket någonstans strax under mitten på tuttarna, "såhääär långt hår har jag haft, som längst!". Mitt hår slutar ju liksom växa någonstans när de börjar täcka bysten någotsånär... Det är som att min kropp protesterar, typ, "are you kidding me? Ska du dölja tuttarna med det där håret? Hell no babygirl.. I won't allow it!". Skithår. Det brukar sluta med att tålamodet tar slut och jag klipper bort minst en decimeter. Påtal om att klippa...
Alla som känt mig ett par år vet att jag älskar ändå att ha kort hår. Jag älskar det, det är inte i vägen, jag lägger det inte i maten hela tiden, jag får det inte i munnen hela tiden, jag kan röra på mig hur mycket jag vill när jag ska sova utan att behöva kasta bort massa hår hela tiden för att annars lägger jag mig på det så kan jag inte flytta på huvudet sen, och på sommaren är det luftigt och mysigt... Och jag behöver inte alltid ha en tofs på armen som ett jävla armband, SERIOUSLY inte snyggt. Och behöver jag ens nämna att långt hår är ett grymt störningsmoment in bed? <--- NOT COOL.
Till och med mina hängivnaste vänner som verkligen ÄLSKADE mig i kort hår (ja, jag menar dig Sara. Wtf svikare :( ) säger att jag borde låta håret vara, eftersom det är coolt att se hur långt det kan bli.. Men ska jag inte klippa mig på två år då eller? Kommer få myror i armarna till slut! Och Bobo tjafsar som fan om det, men åååhhh, varför ska han bry sig.. Dock märker jag att ALLA killarna jag pratat med om det här, och jag skojar inte när jag säger alla, älskar långt hår. Jag fattar inte? Som om feminiteten sitter i håret.. Men det är väl säkert något psykologiskt bakom det, har jag kommit på, ni vet hela grejen med att det sägs att i många fall dras man till ens manliga förebild (kvinnor dras till män som liknar deras pappor/annan manlig förebild på olika sätt) och män vice versa, kvinnliga förebilder. Kanske är det där med att de som växt upp med en morsa med kort hår är de som är minst hårtokiga?... Äsch.



Satt iaf och läste i morsans tanttidning och blev ASSUGEN! ^ Seriously, hur snyggt, den andra bilden, lite rufsigare and cute? Till våren/sommaren? Åååhhhhjajaflakjwl. Men jag kanske är singel då också så kanske borde typ spara hår tills jag fått en liten toffel på fall som skulle stanna kvar även fast jag började varje morgon med att knäa honom i skrevet (I wish, hahahaha.. Tror inte det finns såna tofflar)?
Jag hatar beslutsångest. Men det kommer säkert sluta med att jag klipper av mig håret i ren frustration igen. Eller?... Ååååh det är så svårt, men jag kanske ska spara tidningen... För säkerhetsskull...

Anyways. En gammal crush kom tillbaka idag, den började när jag var typ tolv och tog slut när jag var sexton... ELLER HUR, trodde jag, ja! Jag blir förälskad i hans röst om och om igen, det här kallar jag knark!



Every word's a new regret if you say it right
Every wound can be forgotten in the right light
Oh nostalgia, I don't need you anymore
'Cause the salad days are over and the meat is at my door

They might try to tell you how you can live your life
But don't, don't forget it's your right
To do whatever you like, you like

'Cause you could be your own spotlight
You could be the star, you can shine so bright
You could be your own

'Cause they're gonna tell you all the rules to break
To take away that light from somebody, somebody now
You could be your own spotlight
You could be your own spotlight


Åååh knark. Går på repeat.
Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Sol

Med tanke på vilken jävla tid det tar att spara ut håret till den längd som du har nu, så tycker jag du ska vänta lite med att klippa dig. Till sommaren iaf. Så hinner du spana in olika frisyrer vilken du vill ha till dess :)

2011-01-13 @ 13:36:17
Postat av: Kicki

Vänta till sommaren hade jag tänkt i alla fall, tycker alltid att det är lite dumt att klippa kort/snagga under vintern, blir så mycket kallare då.. :P

2011-01-13 @ 15:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0