Aaahh...

Hemma igen. Fyfan vad skönt.
Helt seriöst, sover man hos mamma en natt så förväntar hon sig att man ska stanna föralltid. Gud vad jag blev otaggad på att flytta hem, känns jättetaskigt att säga, men det kändes så weird att vara främmande i sitt egna hem. Är det ens mitt hem? Det känns inte som det, jag har ju kvar mitt rum, det ser ju nästan ut som att jag flyttade igår, bortsett från att datorn inte är där och att mamma faktiskt använt mitt skrivbord... >:( Men i övrigt så vet jag inte riktigt hur jag ska bete mig, vad jag ska göra. Känns asweird att bara gå på toa, höhö. Fast jag fick tillbaka gamla vanliga känslan när mamma gick in i mitt rum och stökade, fick liksom lust att skrika "mammaaaaaaa, get out!" igen. Trevligt, trevligt.

Kollade termometern igår iaf, jag har inte feber. Känner mig faktiskt lite bättre till och från. Hostar fortfarande ganska ofta, men det går ööööver.

Kul grej när vi kollade på tv igår, mamma är då inte van vid att se mina "skitserier"... :) Och det räckte med att säga "antingen så kollar vi på det här eller så laddar jag ner ett spel på din dator!" sen fick jag kolla på vafan jag ville.. Wonderbar. Nu ska jag spela iaf, moahaha.
Puss på er! <3

Update:
det finns flera olika roliga saker med att vara sjuk faktiskt. Det mesta är nog bara roligt för omgivningen, för jag kan tänka mig om jag hade suttit bredvid min dubbelgångare som var sjuk och jag var fullt frisk.. Jag hade nog garvat ihjäl mig om dubbelgångaren låtit som jag.
Inte varje gång, men flera gånger, så börjar jag plötsligt andas väldigt fort, korta och snabba andetag, kippar liksom efter luft, sen hostar jag. Låter asweird och jag vet inte varför jag gör det.
Sen är det den gamla vanliga, dra in snoret i nästan och göra ett "ååh.." efteråt. Nasty, men still, skadeglädje, skadeglädje...
Helt plötsligt börjar jag typ snyfta som en galning också, då kommer en nys alldeles strax, haha.
Plus att jag går som en pingvin för att jag har ont överallt?! HOW FUNNY IS THAT?!
Okej, jag försöker nog bara se det positiva i det hela. Jag låter roligt och hela min uppenbarelse är KUL. Underbart att vara sjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0