Fangirl.


Något inte många vet, eftersom jag tycker det känns lite pinsamt faktiskt, är att jag älskar Fall Out Boy. Jag älskar dem, har gjort det sen jag hörde "Sugar we're going down" för första gången på bandit när jag var typ, tolv. Nä, jag var tolv förresten, bandit lanserades när jag var elva-tolv. Minns att jag gick i sexan i alla fall.. Men att jag fortfarande är helt crazy i dem, det är fan sjukt! Eller crazy och crazy, men man minns ju 2008 när Folie à deux (the madness of two <3) lanserades och jag började böla när jag hörde "What a catch, Donnie". Det ledde ju dock till något väldigt fint, jag fotade mina glädjetårar och en vän till mig ritade av mig och skickade mig teckningen, ända från Götet. Så fint. Anyways, vad jag tänkte att det här skulle leda till var att det är så fantastiskt hur alla låtar prickar in mig. Det finns alltid en liten textrad, en vers eller en hel låt som träffar mig som ett knytnävsslag och får mig att tänka "ja! Precis så tycker jag/tänker jag/känner jag!", they just... Get me. Och de har alltid en låt för något tillfälle. De är helt enkelt, pja, perfekta. Åtminstone för mig.

I'm holding out and I'm holding on
To every letter and every song.
I pulled myself out of the day we ever had to meet.
Are you through with me?

So..

And when it all goes to hell,
Will you be able to tell me
You're sorry with a straight face?

I'm all ears and I'm all scars
To hear you tell me
"Boy's like you, you try too hard
To look not quite as desperate"
I'm hanging on.
But I still know the way to make your makeup run.


En annan låt som är feeeejn, citatet är ju dock inte från den här låten...




Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0