Katrin Zytomierska, farlig mamma. Underbart.

"Idag slogs jag

Det sjukaste hände idag. Jag är på väg hem från gymet. Jag går över ett övergångställe när jag plötsligt får se att Ringo sprattlar till i vagnen. Jag vet inte om jag sagt det, men Ringo äter sin flaska själv så jag prukar sätta den i hans händer och sen går jag med vagnen. Men visst, det händer att han tappar den och så blir han sur och gnäller till. Det är just vad som hänt så jag stannar upp, lutar mig ner över vagnen och tar upp flaskan som lagt sig över hans ansikte. Jag tjoffar in den i hans mun igen och reser mig upp för att gå vidare. Alltså vi pratar sekunder här. Som jag stannat upp mitt på övergångstället. Ett övergångställe utan röd gubbe. Men just som jag ska resa mig upp igen så hörs ett tuuuuuuuuuuuuuuuuuut så nära att jag skvätter till och hoppar till och vagnen kvätter och Ringo skvätter och jag vänder mig om och får syn på en röd bil som står så nära min röv att den nästan nuddar mig.

Jag ser rött. Alltså jag ser rött på riktigt. Jag gör en usväng med vagnen och tar ett kliv mot chauffören som är en man i sextioårsåldern. Han har minsann vevat ner rutan för att säga till mig. HAN SKA SÄGA TILL MIG?!

"VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED??!?!!??!!", skriker jag två centimeter från hans ansikte.

"Du kan ju inte stanna mitt på ett övergångställe", säger han surt.

"JAG KAN FAN GÖRA PRECIS VAD JAG VILL OCH STANNA VAR JAG VILL OM DET HAR HÄNT NÅT MED MED MIN UNGE DIN JÄVLA GUBBFAN!", skriker jag om möjligt ännu högre och jag känner hur adrenalinet och ilskan pumpar mitt hjärta. Ska han tuta på mig för att jag stannar upp i ett par sekunder på ett ställe där fotgängare har företräde? Helvete heller.

"Du får stanna på trottoaren", har idioten mage att säga då när han ser att jag är rasande.

"DU SKA DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA FITTA!", skriker jag då och höjer min hand. Ja, jag vet det är helt sjukt, men jag gör det. Gubben ser det och blir rädd så han trycker på gasen samtidigt som jag lappar till han, men slaget hamnar snett och det blir en liten knuff på hans axel. Fan, jag önskar att jag hade fått in en fet jävla smäll i hans feja. Blod ville jag ha. Jag ville se blod rinna ner för hans fula tryne och sen kunde han gärna polisanmäla mig för det. My pleasure.

Detta kallas modersinstinkt."

Är det bara jag som tycker det här var helt rätt? Okej kanske onödigt att bli helt pms about it och vilja slåss, men vafan, jag hatar att stressa över övergångsställen bara för att jag inte kör.. Så jävla svårt att ta sig runt utan bil och måste man korsa vägen ska man i princip kuta allt vad man har för att bilistjävlarna blir så irriterade om de kommer en minut senare till ica eller vartfan de nu ska. Och inne i stan (där jag antar att Katrin gick) kör de som idioter, på riktigt! Det har hänt mig också flera gånger att de stannar tätt inpå kroppen, kryper fram på de vita jävla linjerna som en löpare som står bara litelitelitelite över startlinjen, som om de kommer få mycket till försprång då. "Vi kommer snabbare iväg då". Jag blir skiträdd, utan barnvagn, om en bil står så att den nästan nuddar mig.
Kommentarerna på hennes inlägg varit att hon fördärvar sitt barn och yadayada. Jag har sett mamma FREAKA totalt när något varit nära att hända någon av ungarna. Även när risken är över så vet jag att hon tänker på vad som skulle kunnat hända, hon är som mig... Och jag är inte direkt världens dampunge?
Tänk efter. Hur fan hade ni reagerat?

Nä, fan vad folk är dumma ibland.
Puss på er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0