Alltså. Vad gjorde jag nu?

Peppinlägg. Lite goofy och så, men fuck it. Min blogg, gillar ni det inte så stick!

Jag sände ju radio idag, och var nervös i början men sen blev jag varm i kläderna och sände vidare. Efteråt kommer Pyret in och påpekar vilka fel jag gjort, sånt händer om man är amatör liksom. Hon sa ju själv att hennes första sändning inte var mycket att hurra för.
Sen får jag sms om att någon inte kände igen min röst, jag tyckte det var kul. Jag vet ju själv att jag byter röst och språk, det gör man ju i princip med alla man känner, man tilltalar olika personer på olika sätt. Sen ringde jag en annan kompis, hon kände inte heller igen den. Lite confused ringde jag syrran, inte ens HON hade känt igen röstjäveln. Inte Sofie heller, men Johan hade gjort det?..
Då kändes det plötsligt konstigt. Känner inte min egna syster igen min röst? Hon sa också att jag hade låtit monotont, nästan uttråkad. När jag tänker efter sen på bussen hem så kom jag på att jag ju vet att jag sänker rösten något så fruktansvärt för att jag har fått höra hela mitt jävla liv att jag pratar för högt, jag skriker nästan, jag är bara fööör mycket... Så föll bara en ridå inom mig och jag fick världens ångest. Varför vet jag inte, det kändes och känns fortfarande som att jag har gjort ett grovt fel och skämt ut mig, NÅGOT blev fel. Men det vet jag självklart, några småfel här och där, men det känns som om hela programmet blev fel. Jag gjorde jättefel!!

Och efter ångesten kommer ilska, of course. Nu är jag bara arg på mig själv som har varit så jävla självmedveten hela mitt liv och försökt pleasa andra så mycket som möjligt, dock inte lika mycket på senare år, för jag har skaffat något som heter självförtroende. Jag är trygg i mitt utseende, jag vet hur jag ska bete mig i de flesta situationer och jag har insikt om hur jag är. Men nu faller jag ju fan rakt in i det igen, för att ANDRA har påpekat om hur min röst är, att jag måste tagga ner, jag måste sänka rösten, jag måste göra si, måste göra så.
FUCK YOU.
Baby, I'm a fucking firework! Imma let my colours burst, jag skiter i vad folk tycker nästa vecka. Jag ska inte tillfredsställa alla andra, jag är mig själv och jag är fucking awesome! Så jag skiter i hur ful jag tycker min röst är, eller att andra tycker att den är skrikig, för fjortis eller för hög. Det finns volymjusteringar på micken vetni..
Mitt program, min röst som den brukar vara och bara me me me!

Nä, jag har självförtroende och har en jävla utstrålning ibland. Nästa vecka ska jag visa det också.

Puss på er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0