Alice, who the fuck is Alice?

Sitter just nu och lyssnar på inspelningar från gårdagens sändning i Radio Haninge, sjukt kul! Men en sak bara.. Alltså, jag vet ju själv att min röst har blivit mörkare på senare tid, känns som om jag ständigt har slem i halsen, men seriöst så mycket?!
Jaja, får väl tänka på att peppa upp min röst och prata högre, faktiskt! Trodde väl aldrig att jag skulle prata för tyst, snarare tvärtom... Men så är det.

Jag vet att några är nyfikna på min praktik och hur det går. Igår var då min första dag, Inger, min handledare, presenterade mig för Pyret som satt i sändning. Jag fick sitta med henne och stirrade totalt fascinerat på hur hon gjorde och på omgivningen. Spännande som fan. Jag hade det ju lite bekvämt också med inställningen om att de aldrig skulle skicka ut en sån total newbie i direktsändning. Ja tjosan. Pyret ger mig uppdraget att bläddra i en tidning och se om det fanns något roligt att sända om, jaa, så jag hittade den där lilla biten om den siamesiska sköldpaddan och la fram den, den var rolig tyckte hon, det tar vi! Sen säger hon åt mig att sätta mig bakom en annan mick så presenterar vi den. SHIIIT. Nervositet som fan, men Pyret är så skön så hon var ganska lugn och snäll mot mig. :) Så kunde vi sitta och bolla och prata med varandra. Det var jätteroligt!

Det prasslar lite i den här inspelningen.. Har hört att det kan bli så.. Ja, men det löser sig säkert.

Idag i alla fall var inte Pyret på stationen, så jag trodde inte det skulle bli någon sändning igen. Satt med en gammal trevlig snubbe, Rolf, som spelade mycket jazz och swing. Det var trevligt och roingivande, jag var ganska trött så jag trivdes bra med att sitta och observera. Fick hänga med lite i inspelningsstudion också och sitta med några stycken som jag inte träffade dagen innan när de spelade in gitarr, fiol och sång till en låt. Det var första gången jag såg någon spela fiol live faktiskt, åtminstone på så nära håll, var sjukt fascinerad. Det måste vara himla svårt det där!

Vandrade i alla fall tillbaka till studion lagom i tid till programledarbyte, då jävlaranamma var det Leif Ritter som skulle sitta och köra country. Då slänger han också upp mig bakom micken för att läsa upp nyheter. Det blev väldigt stelt och nervöst eftersom..
1. Jag var liiite förberedd. Vilket gjorde att jag hade lyckats gå och bli ASnervös.
2. Minnet är bra med kort. Hade skrivit upp stödord på ett papper och glömde hälften.
3. Leif var tyst, så det var jag och en tvärtyst mick som jag visste sände ut min röst till flera främlingar. Det går säkert bra när jag sänt några gånger men som helt död i huvudet var det helt sjukt att tänka sig.
4. Hade en massa andra tankar i huvudet. Mamma skulle lyssna för jag skulle önska en låt till henne, men hon fick inte in det! Så det satt jag och tänkte på.

Och ja, folk ringde in också och sa att jag humma lite mycket, men att jag lät trevlig och kul. Sen hade Leif en genomgång med mig om hur man pillade på mixerbordet osv. Sen skulle han gå på toa och satte mig i stolen, och lämnade mig ensam varför två datorer, ett mixerbord och två skivor blinkandes på en spelare bredvid. WAAAAH!! Han kom ju inte tillbaka heller på ca sju-tio minuter, så jag fick helt enkelt förklara för några totalt ovetandes lyssnarna att nu är det "Praktikanten" som hade rattarna. Gud vad jag var nervös och stressad.
Men det gick skitbra! Det tyckte Leif också, så jag fick sitta kvar i ungefär två timmar och snacka vidare! Efter ett tag började allt gå på räls, som om jag gjort det flera gånger förr, jag svarade i telefon också och fick prata med fler olika trevliga människor (alla minst 60+), plockade fram låtar och hade allt i beredskap, glömde bara att stänga av micken en enda gång och då kom jag ändå på det rätt snabbt efteråt.

Efteråt hade adrenalinkicken väckt mig, jag har varit tvärpigg sen jag åkte hem strax innan fyra. Jag hoppas jag aldrig slutar få den kicken av att sända.
GUD vilken tyst röst jag har. Shit!
Jag säger i alla fall till när jag ska sända mitt egna program! Det blir antagligen två timmar på fredagar runt lunchtid. ;) 98,5 forever!

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Sol

Haha ja du lät jättenervös när du läste upp nyheterna där, men sen blev du varm i kläderna och lät nästan som vilken radiopratare som helst :)

2010-11-13 @ 14:10:10
Postat av: Malou

Spela in alla så jag kan få höra! plz???

2010-11-16 @ 18:59:35
URL: http://besitos.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0