Svaret på Universum, Livet, Allting!

Jag kom på det när jag diskade. Det är inte 42.
(Ursäkta mig, jag läser om "Liftarens guide till Galaxen" - för övrigt världens bästa böcker)

Och då måste man självklart ha frågan. Frågan är varför det alltid blir så jävla stökigt hemma hos oss trots att vi båda är fullt kapabla rent fysiskt för att städa?

Svaret har jag nu funnit, efter att ha tvättat, diskat och hängt upp kläder och slängt massa skräp från typ klockan fem idag tills alldeles nyligen, självklart med lite pauser för mat och lite läsning i boken som jag nämnde ovan (+ Not another teen movie, men det behövs inte nämnas utan parantes).

Svaret är.. Den förbannade vardagen förstör allting. Nu när jag är ledig blir jag rastlös och vill ha något att göra och blir bara deppig av att se det så stökigt. Och det är numera ganska najs till skillnad från förut! Toan är skitfin, badrummet sisådär.. Köket är uppdiskat och torkat, bara några ytor kvar, men jag är lite perfektionist så det får ta sin tid. Jag har tid! Och sen återstår bara litegrann i hallen, litegrann i rummet och att fortsätta tvätta och hänga upp kläder i klädkammaren. Jag är så förbannat duktig!!!
Och nu har jag ont i ryggen och börjar se lite dubbelt så jag ska nog sova nu..

Natti, pus pus på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0