Sverigedemokraterna och denna diskussion

som numera cirkulerar runt på nätet. Känner att jag behöver skriva lite då en som går i min klass blev uppmärksammad när hon förklarade just varför hon ska rösta på Sverigedemokraterna, läs här http://screamsandra.blogg.se/2010/february/darfor-ska-jag-rosta-pa-sverigedemokraterna.html

Hon blev uppmärksammad i "politisk inkorrekt" där jag läste runt lite där de också hyllat Paows inlägg om SD och massinvandringen. Det är förvånansvärt många som tänker rösta på SD, och jag som ska rösta för första gången i år är väldigt kluven, det här är stora frågor.

För det första tänker jag säga att ja, jag tycker att invandringen går för långt, att staten bör ta ansvar för alla de tar in, att de ska ha kurser i vanligt folkvett och språk, "det här är eran syn på kvinnor, här är vår".
Och jag har tänkt mycket på det här under min uppväxt och pratat mycket om det. Jag har sett mig omkring i stan, jag har sett de hemlösa i stan, ALLA är svenskar. Alla de jag har sett i alla fall, om man inte räknar med de jag såg i Örnsköldsvik, om de nu räknas. Jag och mamma skulle in i garaget under Ica i stan och såg en liten pojke med dragspel och det knep till i mitt hjärta, han var invandrare. Det var förresten plötsligt de flesta i denna lilla sportstad i mitten av Sverige, så jag hade redan räknat ut att massinvandringen börjar vandra uppåt i Sverige. Sen åker vi lite utanför stan till ett större matställe, Öviks motsvarighet till Ica Maxi. Där sitter en äldre invandrarman som också spelar dragspel, samma jävla trudelutt som ungen spelade mitt i stan. Då lade jag märke till en sak till. Dragspelet ser splitternytt ut, det är fräscht och blankt. Och jag tror fan att ungens var lika jävla fint. Hur går det ihop?
Och varför ska vi ta in fler invandrare när inte ens svenskarna har någonstans att bo i dagens läge?
Alla, svenskar såsom invandrare, bör ha någonstans att bo innan vi kan ta hand om fler människor! Vi måste fixa Sverige innan vi kan hjälpa andra länder!


Å andra sidan tänker jag på "blatte-iv" i min skola. De där som alltid tystnar när man går förbi, sen frustar av skratt och säger något på deras språk, så att jag inte kan förstå. Klart man blir paranoid. Vad säger de, att de skulle gärna vilja knulla svennehoran? Så jag började avsky dem av hela mitt hjärta, kasta hatiska blickar. Jag fick sen genom Friends kontakt med Ali som gick i denna klass, en kille som kommit själv till Sverige och lämnat hela sin familj kvar i sitt land för att få gå i skolan. Jag frågade honom varför de betedde sig så, varför jag som har accepterat dem som helt normala människor blir behandlad som smuts. Han såg skamsen ut och förklarade på sin knaggliga svenska att det är så svenskarna behandlar dem, så de har uppfattat att alla är så. Men han bad dem att sluta, men skadan var redan skedd. Hatet hade börjat. De började istället skratta åt honom också, att han var vän med en av dessa idioter.
Så å andra sidan, att bli kallad svennehora, fitta även fast man är oskyldig, är det en annan svensks verk? Behandla folk som du själv vill bli behandlad sägs de, kanske finns det invandrare som kommer hit med öppna ögon, ser fram emot att lära känna den andra kulturen, söker efter att acceptera OCH att bli accepterad. Men istället för att bli accepterad och få lära sig mer, blir invandraren hatad, får glåpord kastade sig på sig, och förstår inte vad h*n gjort fel.
Är vi alltid så mycket bättre?

På Graniten där jag bor finns GranitLivs. Den ägs av koreaner/whateverasiater som också har jävligt knagglig svenska. När jag blev typ "stammis" där började de prata mer med mig, fråga om mina katter då jag köpte kattmat ofta, fråga hur jag bor, vem jag är. De visade sig vara tio gånger så trevliga än flera svenska ungdomar jag mött.
Å andra sidan, igen, så har min bror som är personalchef på en Rusta berättat att kanske åtta av tio zigenare som kommer in i affären plockar på sig saker under kjolarna....
Jag vet inte vad jag ska tycka, för jag har mött flera invandrare som kämpar på trots motgångarna och som faktiskt behandlar folk som de själva vill bli behandlade. Sen finns det gamla hundar som inte vill lära sig sitta.

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är ju också människor, en del onda, en del snälla. En del tjuvar, en del inte tjuvar. Precis som svenskar :)

2010-03-01 @ 16:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0