Nu ska Kickan få hjälp från en jurist.

Okej, som jag har tjatat om så har ju jag och min pappa bråkat och han vill göra ett faderskapstest, för (and I quote) "han kan inte ha ett så elakt barn".
Okej, fine.
Mamma säger att han är min pappa, och vem vet inte bättre än min egen mamma? För att vara ärlig och kanske lite äcklig tror jag inte hon har haft sex med särskilt många, hon är helt enkelt inte den sorten. Kanske är det för att hon är min mamma, men det tror jag inte. Hon är helt enkelt en pålitlig kvinna, hon är inte otrogen. Jag tror i alla fall på henne.
Men sak samma, sluta skriva om såånt Kickiiii...
Anyways! Min far gjorde då mig väldigt upprörd när han skrev "jag har väntat på dagen du fyller arton, för nu kan du inte neka att göra ett faderskapstest", sen hänvisade han till någon paragraf (SFS 1996:1030 för er intresserade). WHAT? Ska det inte vara tvärtom? Är det inte nu jag kan säga att jag ger blanka fan i vem som är min pappa eftersom jag nu är min egen vårdnadshavare? Well, tydligen inte. Inte enligt papsen! Kanske är det så att jag inte har någon rätt att neka eftersom han betalar underhåll osv, och jag har egentligen ingenting emot att ens göra det! Skulle vara jätteroligt att få det på papper att han faktiskt har ett så satans elakt barn. Hell yeah!
Men samtidigt vill jag ju veta mina rättigheter. Så jag ringde upp en av morsans gamla vänner från landet som sysslat med typ allt inom juridik. Han sa att han skulle kolla upp det och sen ringa upp mig. :D

Egentligen skulle det faktiskt vara jätteroligt att totalvägra göra testet bara för att det skulle bli en seriösare affär, bara för att jävlas. Men det känns lite onödigt, det kan ju dras upp i tingsrätten och allting..
Nog för att jag är "elak" (egentligen är jag bara jävligt envis, någonting jag nog ärvt av just min pappa) men jag är inte så jävlig.
Puss på er! <3


Kommentarer
Postat av: Sol

Men shit pommes frites vad larvig han är!!

2010-02-28 @ 21:24:19
Postat av: Kicki

Men verkligen. :) Men så har han alltid varit så det är bara att bita ihop. :P

2010-03-01 @ 10:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0