Kicki "langar dissen". (The battle for the pie)

Nu ska jag berätta en rolig händelse. Minsann. Eller nja. Kanske inte så rolig men jag får försöka göra den lite munter då.

Igår var det lång håltimme igen, jag hade pluggat och kände mig grymt duktig, jag visste att jag skulle få gå hem tidigare från sista lektionen för att jag redan var klar med arbetet vi gjorde. Så jag sökte igenom min plånbok, väska, fickor, allting! Efter lite småpengar och skrapade ihop tolv kronor och trippade iväg till kaféterian för en bit paj. Yes! På vägen dit stötte jag på lite fordonare i min årskurs som skulle ha lektion i våran korridor och jag hälsade litegrann, fan vad lycklig jag var.. Mmm, pie...
Anyways. Så jag köper lite blåbärspaj och skuttar iväg lite lyckligt för att äta upp den i datasalen jag och mina kompisar satt i. Eller skuttar är kanske lite och överdriva, eftersom jag hade lite mycket vaniljsås så det nästan rann över, så jag gick så snabbt jag kunde och fokuserade mig bara på min paj. Väl tillbaka i våran korridor så möter jag på fordonarna igen, trevliga grabbar det där. Sen möter jag en annan grupp från den klassen, jag känner ingen av dem förutom mitt ex. Och honom ska jag fan inte hälsa på. Så jag bara går förbi, men inte förrän jag lyckats slänga en blick på en kille som är så läskig. Ska alltid stå och le mot mig så fort jag bara kollar åt hans håll. Och jag vet att han är så mot många tjejer, han är helt enkelt desperat. Och när han märker ögonkontakten säger han hej, högt och tydligt. Jag, som redan blivit jagad efter min paj, kastar en förvirrad blick på honom och tänker "HAN ÄR UTE EFTER MIN PAJ. SPRING" och skyndar på stegen. Efter några steg tänker jag att det är absurt, varför skulle han vilja ha min paj, han känner mig inte ens.. Desto större anledning att bara gå vidare, jag har ju min älskling hemma! Pojken hade väl suttit hemma och lagt varenda raggningsreplik han kunde hitta på minnet.
Och den stackars pojken skriker efter mig, "men skit it då!", jag har ju faktiskt dissat honom framför alla hans kompisar. Och de skrattade. :) Stackarn. Men jag njöt i alla fall av min paj!

För övrigt lagade jag en grym kycklig igår. Jag är the master of chicken in the kitchen nu. Och min älskade pojke sa att jag numera är den som alltid lagar kyckling hemma hos oss. Jag kan riktigt se framför sig hur han skickar runt sin matlåda på jobbet och vrålar stolt "min flickvän gör världens grymmaste kyckling! Hon kan inte göra mycket annat speciellt men den här kycklingen är som från en annan dimension!"
Jävlar vad stolt jag är.

Puss på er! <3


Kommentarer
Postat av: M

Snyggt jobbat bruden ;)

2010-02-10 @ 09:27:19
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Amanda

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA " han är ute efter min paj SPRING SPRING ONEJ HAN KOMMER EFTER OMg HAN STOPPAR SITT ELFTE FINGEr I MIN PAJ USCH!" :D

2010-02-10 @ 12:22:48
URL: http://amndaogneevaldson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0