City-mode

Alltid när jag kommer in till stan, även om det inte är så ofta nu för tiden, kommer jag in i hela Stockholms-tempot. Gå snabbt, smidigt (enda gången jag faktiskt är det) och skaffa ingen ögonkontakt med någon. EVER. Och det viktigaste av allt: ha ingen hänsyn, för ingen kommer visa något sånt för dig. Okej, råkar du gå in i någon kan du väl säga ursäkta, fastän du vet att det var de som var ivägen... Välkommen till Stockholm, bitches.

Jag hittade ingen bra klänning idag. Aaaaah!! Höstkollektionen har redan kommit in till de vanliga affärerna (depp-mode. Är hösten verkligen så nära nu?) och då återstår bara de där balaffärerna. And how I hate them. Bara massa ryschpysch och glitter och paljetter. Plus att jag inte vet några bra! Tipsatipsatipsa mig nu! Jag vet om Scala, var där idag och ba.. Neh. Hittade en med perfekt färg som jag letar efter som var alldeles för enkel och tråkig och dålig kvalité för att vara värd 795 spänn. EHE. Så jävla tråkigt. Och inte för att uppröra någon heller, men varför är såna affärer alltid turkaffärer? Jag blev inte direkt förvånad, dock väldigt chockad, när en halvsvart liten sak sticker in näsan i mitt provrum och ba "går det praa häär?" JAA FÖRFAN det går skitbra gå gåå gågågå. Omg. No sense of privacy?

Snart kommer iaf Robban och hans tjej och bor här tillfälligt. Jag är orolig. No more gå runt i bara string, no more ligga och klia tuttarna öppet, no more sova med bara string.. Och min katt kommer avsky mig. Men ändå, man ställer ju upp för en vän. Eller ja. Bobos vän som släppte in honom när han behövde någonstans att bo. Så det känns schysst att ställa upp. Även om vi inte har en extra säng... Maaammaaaaa.... ;D

Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0