Sluta förstöra för er själva, människor!

Igår diskuterade jag ett problem med min vän Sara. Hon berättade att hon bråkar med en före detta vän till henne, som ständigt försöker göra henne till den sämre av dem. Denna människa påstår att Sara gör allt fel, och försöker alltid få det till hennes fel att de nu är osams. Jag lät henne prata, men blev bara mer och mer irriterad ju mer hon berättade.

Jag frågade, "men *blö* mår väl inte bra? Har du någonsin varit med *blö* när den har sagt, 'ja, jag mår ganska bra idag, har lite problem, men jag är ändå nöjd med livet?'" Sara sa nej.
Suck.
Ja nu börjar mitt jävla predikande igen, för jag blir så irriterad på destruktiva människor som påstår att de mår så dåligt och att allt dåligt händer dem, och när allt är förjävligt med deras liv så går de vidare och hittar de mest svaga och starka för att fortsätta förstöra sina liv. Jag vet för jag var likadan!
Ta ett exempel på dåliga saker som har "hänt" er. Jag kan ta ett exempel som jag mådde väldigt dåligt för, förra året då jag blev drogad av en drink. Hade jag tänkt efter innan hade det aldrig hänt. Mer? När jag var inne i min depression var jag väldigt ensam. Hade jag inte varit så anti-ALLT så hade jag kunnat ha någon mer än just Sara.
Allt dåligt som "bara händer", har man någon kontroll över det? Eller händer det bara?
Den frågan kontrar jag med, kan man styra sitt liv? Ja, det kan man! Vissa saker händer av en slump, men alla handlingar man själv gör kan antingen leda till något bra eller något dåligt, man måste bara vara lite jävla smart och använda det man har innanför pannbenet.
Dumma människor det finns.

Dags för mig att vara bitter framför top model. Inte mitt bästa predikan-inlägg, jag vet, men jag har annat att tänka på idag. Bland annat att jag är så klantig att jag bestämmer mig för att skalla diskbänken vilket resulterar i att jag får en bula över ögonbrynet. Sucksucksuck.
Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0