Usch vilket tråkigt inlägg.

Jag hänger alltid i soffan framför tv'n när jag är sjuk och zappar runt och kollar på program jag aldrig sett förr. Den här gången fick det bli "Förlossningskliniken", läskigt nog! Jag och Bobo har pratat barn de senaste två kvällarna, och igår fick jag till och med lära mig något nytt. Hade inte en susning om att man inte klippte av hela navelsträngen utan en snutt på fem cm ska ramla av av sig själv... Varför har ingen berättat något sånt för mig? Låter lite läskigt, men det är väl naturligt. Antar att jag också hade en svans på magen när jag var jätteliten, haha.

Anyways... Tänkte bara skriva litegrann om förlossningskliniken... De censurerar själva muttan när de föder, thank god, det är ingenting jag skulle vilja se, även när jag själv ska föda barn. Men när det är dags för kejsarsnitt filmar de rakt ner i snittet och filmar hela processen när de drar upp ungen. Hurrhurr jag kommer drömma mardrömmar..
Såg en tjej som var lika gammal som mig och skulle föda barn, jag vet många som fött barn vid sjutton, men den bruden var extrem. Hon hade åtta tofsar i håret som ett litet barn och hon pratade som en pundare och hon var tillsammans med en neger som hade käften full med guldtänder. Jag blev bara irriterad när hon inte ville ha någon ryggmärgsbedövning först, sen började hon böla för att det gjorde så ont (men duh..), så ville hon ha sprutan i alla fall. Problemet var bara att hennes neger skulle behöva lämna rummet för att de skulle kunna ge henne sprutan, men då bölar hon ännu mer och säger att hon inte vill att han ska gå.. Well, klart du inte får någon spruta då, pucko. Hade det varit jag och Bobo hade jag väl förvandlats till ett monster av smärtan och börjat vråla "gå ut idiot!".
Well. Hon fick den sen i alla fall.

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Jag hatar snitt. Jag vill aldrig göra kejsarsnitt. Jag kommer nog aldrig tycka helt nyfödda bebisar är fina, eller, kanske när det är mitt egna barn.
Edit: En sak till bara. Hade någon stuckit upp en kamera mellan mina ben medan jag föder barn hade jag sparkat dem i ansiktet. I helvete heller att jag vill ha bilder/filmer på när min mutta är såpass stor att man kan fista den utan problem!
Puss på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0