Vad ska du bli?

Har funderat på det enda sen igår då jag satt och fixade Sanjas naglar, och vi pratade om olika intressen man har och vad man kan göra av det.
Så jag har funderat på alla dessa saker jag velat bli, allt som påverkade min gymnasieval. Som.. Tja, jag älskar att hålla på med naglar. Men samtidigt vill jag inte göra manikyrer och så på folk, för då hör pedikyr till. Hålla på med fötter? NEJ TACK. Och sen älskar jag hår. Åh. Gorgeous, wonderful hair. Men tänk er mig med en sax, jag som är så jävla skakig på händerna. Nej. Sen är jag intresserad av bilar och motorer, men eftersom jag trots det är så tjejig så vill jag inte spendera mitt liv med att mecka bilar och få olja under naglarna, bryta naglar hela tiden, bli smutsig och visst, jag älskar lukten av bensin och olja, men det är inget direkt jag skulle vilja lukta hela tiden. Det är mer något jag vill syssla med när jag själv har bil och vill fixa den själv. Sen har jag fått höra i flera år att jag är en grym lyssnare och bra på att ge råd, så alla i min förra skola rådde mig att bli kurator eller psykolog, till och med min egna psykolog sa det. Men så tänkte jag att jag kommer säkert ligga och älta de riktiga problembarnen under nätterna, så jag kan inte ta på mig någon annans problem, jag har ingen stänga av-knapp när det gäller sånt. Jag tar på mig problem och ältar det, funderar på det och kan inte gränserna när det gäller sånt. Så nej, för min egna skull lät jag det var.
Så var det fotografi. Jag har aldrig riktigt kunnat fota med den ekonomin vi hade under min uppväxt, men om jag fick någon sorts kamera i handen kunde jag aldrig sluta fota, så var det till och med i femman när jag fick min första kameramobil, jag fotade hela tiden, till och med innan det så fotade jag med en tråkig kamera som jag inte minns vad det heter, men ni vet, när ni behöver framkalla korten. Gah, hjärnsläpp. Men det var skitkul! Har alltid älskat det. Naglar och hår har jag börjat intressera mig för nu på senaste tiden. Men fotografi har jag alltid älskat.

Jag har chansen att nu på söndag träffa en fotograf. Men. Jag vågar inte gå själv. Han är typ 31 och jag fick kontakt med honom från helgon. Lust att komma med? ^^
Puss på er. <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för skumma människor du stöter på :P Ta med dig någon big n' burly kille som kan skydda dig.

2009-03-13 @ 15:48:00
Postat av: Kicki

Alla mina starka tuffa killar är antingen bakis eller upptagna då. :( Men vi valde att ta det nästa helg iaf!

2009-03-13 @ 22:43:31
URL: http://disposableteen.blogg.se/
Postat av: En vän från stenåldern

Kurator! Nej, aldrig! Du ska inte bli kurator. Kuratorer är ofta dumma och dåliga. Är man bra på att ge råd så låt bli, studera det inte, det blir så teoretiskt. Är man en bra vän som du, är du guldvärd om du är bra på att ge råd. Det visar att du kan lyssna, tolka och tänka, dessutom har du medkänsla och är hjälpsam. Varför förstöra det med teoretiskt tråkiga studier? Eller okej, om du är naturbegåvning så har du säkert lätt för dig att lära, men trots allt ingen behöver en bra kurator om man har en bra vän.

2009-03-22 @ 09:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0