Egoist - javisst!

Varför kommenterar folk att jag är ego? Först var det när jag skrev om att man ska älska sig själv och vara sin egna bästa vän, och nu när jag ändrat design och citerade Fall Out Boy och skrev "I'm in love with my own sins". För det första, hur är det egoistiskt att ta hand om sig själv och unna sig själv bra saker som gör att man får bra? Vill man att livet ska vara grått och trist, sure, you do that! Mitt liv ska vara fullt av färger och det ser jag till själv, kanske är egoistisk på det sättet att jag prioriterar mitt eget välmående framför andras. Men det är klart jag gör, det är mitt liv jag lever, inte deras. Dessutom är man inte mycket till hjälp om man själv mår dåligt. Det är bra att vara egoistisk ibland. <3
För det andra då, hur är det egoistiskt att älska sina egna synder? Maybe you just love being bad? :33 Dessutom är det bara ett citat.

Anyways. Timmy hörde av sig idag. Sms'en vi skickade gick till såhär:
Timmy: "Du kan vi börja om på en ny kula? Jag tycker om dig och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag förlora dig bara för att jag är en idiot!"
Jag: "Det går inte, jag har tappat all tillit för dig, jag kan inte lita på dig längre. Och dessutom har jag känslor för någon nu." well. I kinda just wanted to hurt him.
T: "Jag menade inget sånt tänkte mer på att vi bara kan umgås eller nåt."
J: "Det går inte heller, jag kan inte respektera någon som inte respekterar mig. Jag vill inte ha nånting med dig att göra."
T: "Okej förlåt för allt jag gjort. Du förtjänade bättre. Lämna mitt band till Erica så behöver du aldrig höra nåt från mig igen."
So the little boy finally realised he is an asshole. But what he forgot is that I'm an asshole to the people that won't treat me nice! Nej lilla gubben, du får aldrig tillbaka ditt band, om jag så måste bränna upp det tillsammans med dina kläder så att du aldrig får tillbaka det! Jag finns med på det så jag kan ändå kräva att du ska ta bort det, woho! Nä. Men hur korkad får man vara som tror att jag kan vara vän med honom efter att han var så jävla dum. Jag hatar killar ibland, finns så många jävla dumma svin.

Men anyways. Tillbaka till egoismen så yeah, jag är nog lite egoistisk ändå. För jag kom på mig själv idag med att fundera på vad som saknades, för nånting saknas! Kanske är det bara lite sol i mitt liv som behövs. Men sen tänkte jag "spelar ingen roll. Jag fyller ut det med mitt ego. And good friends and booze!" inga problem är olösta när man älskar sig själv, så är det bara.
Codependancy is not cute, it's not classy, and it's just not for me.
Puss på er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0