What do to?!

Bobster jobbar heeela natten. Vad gör man medan ens kille jobbar och det regnar som fan ute? Jag känner mig mer och mer rastlös, för när han väl är hemma så spelar han med Simon. Som den nya "kvinnan i huset" (the powerkvinna is back) så städar jag, diskar och sitter ute och kedjeröker. Känns det värt det? Ja, när jag får gå och lägga mig med min älskling så är det lätt värt det. När allt det är gjort däremot och jag ligger i soffan igen och zappar igenom kanaler på tv'n och han spelar och lyssnar knappt på mig, nja, då känns det inte så värt det. Så vad ska jag göra nu, när jag inte får de där uppskattande blickarna och random pussarna ibland?

Festa. Åh. Jag behövde bara höra lite musik från reklamen och kolla lite på 40 days and 40 nights för att bli glad och på humör. Jag har lagt av med festandet då jag tycker att jag druckit för mycket på senaste tiden (nästan helt "ren" sen påsklovet, woho!). Nu.. Vill jag bara upp, ut och dansa och festa loss. Jag tror det började redan imorse när jag klev upp. När jag stod och valde kläder för dagen visste jag att det skulle bli en seg dag (då klockan faktiskt redan blivit två på dagen), så jag ville ha något slappt. Men samtidigt ville jag klä upp mig och göra mig snygg, ett sånt där ryck jag kan få när jag slappat med utseendet för länge. Så det blev en kompromiss, mina vanliga mjukisbyxor (mina favoriter..) och ett svart linne som egentligen är avsedd för fest. Och som egentligen är Ericas. Dags att lämna tillbaka det kanske. :/ Efter att jag haft det över ett halvår...
Varför varför varför? Jag vill egentligen inte gå på fest för
1) Bobo kommer bli jättesvartis och tro att jag ska vara otrogen och det kommer leda till ett bråk om jag säger att jag ska iväg på fest.
2) Om jag drar iväg trots att Bobo inte vill det kommer han inte sova hemma och jag kommer inte se honom imorgon heller.
3) Jag känner mina sorters fester. Det lär finnas alkohol där och jag lär dricka om alla andra gör det. Jag litar inte på att jag kan avstå från att supa om det bjuds, än. (Lägg märke till att jag sa än. Jag är på god väg)..
4) Jag kommer ångra mig och få grymt dåligt samvete, dels för mig själv för att jag brutit mitt löfte om att inte dricka (även om jag inte blir packad kommer det bli så, varenda droppe räknas) och dels för att Bobo kommer bli så orolig.
Känns det värt det? Nej inte direkt... Men jag blir så rastlös! Vad kan man egentligen göra när man inte har någon att pussa på, ens vänner känner nog inte för att komma hit bara för att kolla på film.. Och jag känner inte för att bara sitta här, men det regnar ute! Och Simon sitter och spelar. Mitt socialberoende börjar hälsa på igen. Jag känner mig lite ensam här. Och bortglömd. Och osynlig och tagen för givet och ouppskattad. Särskilt när de spelar. Usch jag tänker för mycket när jag har tråkigt. Hjälp mig. T_T

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Sol

Hata wow!

2009-06-17 @ 15:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0