Melodifestivalen - Skellefteå

Bidrag 1 - Huh? Vilka vet vilka de blonda brudarna är? Inte jag... Anyways. De låter mycket schlager men enligt mig sjunger de inte tillräckligt bra för att skickas vidare.
Bidrag 2 - Lasse Lindh. Naaawh, Lasse Lindh är så söt. Men inte melodifestivalen-material. Tyvärr Lasse. Han är som Håkan Hellström fast med bättre sångröst, jag blir helt gullegull när jag ser honom.
Bidrag 3 - Jennifer Brown... Låter alldeles för mycket 90-tal. BORT! Tänker bara på Jack Black och Tenacious D-filmen när jag såg de stora initialerna "JB" där bak. :P
Bidrag 4 - H.E.A.T. Helt okej, lite mer min smak än vad melodifestivalen brukar ge, men inte heller melodifestivalen-material. Amanda känner H.E.A.T, det är coolt. :D Och vafan var programledarens kommentar efteråt? "HEAT! Förlåt till alla er föräldrar vars barn nu blivit satanister". Bitch.
Bidrag 5 - Markoolio, åh, lätt barnens favorit. Och säkert favorit till de med lite humor.
Bidrag 6 - Amy Diamond? Ångrar mig... Här är barnens favorit. Tyvärr. Och jag börjar tro att det hör till hennes image att se ut som en trettonåring, och vad har hon på sig egentligen? Flickebarnet är förfan sjutton år. Klä på henne något snyggt och sluta ge henne såpass töntiga låtar. Och kan hon inte göra något åt sin babyröst? Grr.
Bidrag 7 - Country... Sorry flickor, ni sjunger jättebra, men ni hör inte hemma i MF och ni skulle klart bli mer poppis om ni prövade eran lycka i något annat land än Sverige.
Bidrag 8 - Måns Zelmerlöv är en bra artist. Men sången han sjöng idag var ett big nono.

Tyvärr så är ju melodifestivalen såpass dissig mot nya artister så jag kan redan nu förutse att Amy och Måns går vidare. Så synd egentligen att svenskarna bara röstar på något som de känner igen. Kan de inte tänka mer på vad som antagligen skulle funka bäst utomlands? Amy Diamond skulle köttas om hon åkte till Eurovision.
Men nu ska jag ut och möta Alex. Have fun everybody.
Puss på dig! <3

Kommentarer
Postat av: Pinktopz

Jag tycker om Petra Mede! Okey det där kanske inte va så roligt men hon har oftast sköna kommentarer och drar allt lite förlångt och några tabbar får man väll ha ;D Puss

2009-02-15 @ 00:33:54
URL: http://misspinktopz.blogg.se/
Postat av: Kicki

Nä, usch, jag hatar den där bruden... Hon har jobbig röst och är bara allmänt tråkig!

2009-02-15 @ 02:04:00
Postat av: ohoh

H.e.a.t :D nanananan I can walk a 1000 miles to be with you!!!!

2009-02-15 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0