819 Fornudden

Det kanske låter konstigt men det finns ingen annan busslinje jag känner mig såpass hemma med som 819. Finns ingen annan buss som jag åkt så mycket och det finns ingen annan buss som åker förbi så många nostalgiska platser som den. Tog den runt Fornudden ikväll igen för att jag inte orkade gå hem. Jag bara satt och log hela vägen.
Först till Alléplan som har varit samlingsplats till många tillfällen. Spelar ingen roll vart man ska gå senare, man samlas oftast på Allé. Där såg man Epan för första gången, träffade många härliga människor, dit åkte vi alltid när Fuling hade bilen.. Dit gick man alltid och köpte godis på Kumlatiden, där finns bästa Kinan i stan. Sen åker man vidare och åker förbi Brolins hus. Visserligen avskyr jag dem nu men minnena jag har spelar fortfarande en roll i mitt hjärta, det är fina minnen och jag tänker spara dem. Sen ålderdomshemmet där jag och Sanna gömde oss i somras från Vovve och Marre. Sen Fornuddsparken såklart, där vi krökade mååånga gånger och där majbrasorna alltid är roligast, där känner man alla! Sen Fornuddsskolan där mycket bus har hänt. x) Och kinahuset där vi samlades mycket in på hösten, och där Hitler gjorde bort sig. Det var tomt överallt nu när jag åkte förbi. Sen bort mot vikingagravarna där vi alltid hade brasa, sen förbi Sanna, Marre, och sen Hästhagsbadet. <3
Sen åker man förbi Kumla igen.. Hemsk skola kanske. Men vissa fina lärare och finaste kamratstödjaren i världen. Gisela är skönast i världen så är det bara. Måste hälsa på snart igen.
Sen Shell där jag alltid brukade gå och hälsa på Dennis. Och Filles hus där festerna var ett par gånger i somras. Sen lots of childhoodmemories när man åker förbi IP där jag växte upp.
Känns kul att jag under 2008 blev något jag alltid brukade förakta, jag blev ett Fornuddenbarn. Och jag älskar det så. Och jag saknar det för varenda dag som går förbi. Och jag längtar tills nästa sommar då jag kommer tillbaka igen, jag och Sanna, like the good old days. Vi ska tända brasor, festa som fan, för på sommaren är det vi ungdomar som äger Fornudden. Ingen annan.

Ah, nevermind this. Det är bara nostalgi of my Sweet Sixteen-year. Men jag längtar längtar längtar till sommaren mer än något annat nu.
Och jag vet att jag kanske flyttar ifrån Tyresö en dag. Men jag vet att jag också kommer komma tillbaka, för här är jag uppväxt och det finns så många minnen överallt. Jag kommer aldrig att sluta älska Tyresö och jag kommer komma tillbaka, kanske när jag är gammal och grå, så får jag dö där jag växte upp. Det är fint här i Tyresö, trots allt dåligt jag säger om det. x)

As if we cared
Enough to try to catch up
Enough to make up for lost time
Enough to make up for lost time, yeah

We've been down
We've been out
We've been hanging 'round
Tip our glasses to no direction, yeah
Start the van
Get me out of this one horse town
Waste this night

Puss på er. <3

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är helt rätt bruden.

Tyresö är det ända ställe i världen där jag känner mig hemma. Även när jag är i skolan väntar jag bara för att få sätta mig på bussen och åka hem.

Sitter där och väntar tills skylten kommer. "Välkommen till Tyresö Kommun", och det känns bara så jävla bra. Jag älskar den här platsen.



I'm feelin' with ya, alla minnen flashes through my mind när jag går igenom Fornudden. Det är så underbart, för man vet att dom kommer tillbaka. Once the snow is gone.

Och det kommer vara vi, hela Tyresö's ungdomar, som kommer äga gatorna.



Jag älskar dig baby <3

2009-02-15 @ 21:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0