Skit.

Jag vet inte om jag någonsin kommer över det här ex-problemet jag har. Det har blivit bättre! Men idag bara sjönk allting, jag är så trött på att ha så dålig bild av mig själv att jag jämför mig själv hela tiden! Jag vill bara kunna kolla på en tjej (särskilt ett ex) och säga att "ja hon var väl söt. Men det är jag också och det är mig min pojkvän älskar". Men det kan jag inte. Typ som idag. Det enda enda enda jag tänker på är "fuck vilka snygga ben hon har och rumpa och allting och hon är lång och smal..." sist jag träffade ett ex var det "åh vad söt hon är, jätteblåa ögon och jättelångt fint hår.."

Varför har jag blivit så äckligt osäker igen? Det fanns en tid då JAG var högst upp på min älskar-lista, då jag kände att jag var värt allt vackert i världen för jag är så jävla bra. Då älskade jag mig själv. Kanske dags att ta en restläxa på läxan jag lärde mig själv för två år sen, älska dig själv annars kan inte du bli älskad. Osäkerhet syns och blir en anledning till att trycka ner dig, du är ett lätt offer, med självförtroende kan man komma långt. Dags att läsa min gamla blogg igen då.

Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Chris Crocker had some good points. Co-D leder aldrig till något bra. Och In-D är roten av självförtroende. You know this.



Be strong. [To thine own self] Be true. Be Kixchoklad.

2009-12-10 @ 13:40:11
Postat av: Kicki

Codependent blir man automatiskt när man bor med någon. Med risk för att låta som en alkis, haha, men jag kan ju ta mig ur det precis när jag vill. Men jag tror mitt självförtroende faktiskt hade varit ännu mer i botten om jag inte hade haft honom här för att stötta mig när jag känner mig nere. Jag mår alltid bra när jag är hemma.

2009-12-10 @ 19:58:09
Postat av: Anonym

Det är en vanlig missuppfattning. Co-d och "Independent together" är olika saker. Och ja, du är beroende, men vem är det inte. Beroende är alltid dubbeleggat; det har sina bra/"bra" sidor också.



Att luta sig mot något kan vara bra, men inte såpass mycket att du inte kan stå på egna fötter utan att falla först om det raserar.



Men så länge du vet i bakhuvudet att du kan klara dig utan honom, utan ett förhållande, om det skulle ta slut är allt koscher.



2009-12-10 @ 21:46:14
Postat av: Kicki

Allt är alltid koscher med mig själv! Jag vet att jag kan ta hand om mig själv om det skulle behövas. Men ibland playar my mind lite tricks.

2009-12-11 @ 17:48:21
Postat av: Anonym

My "GET YOUR SHIT TOGETHER!!" always works like a charm. You can thank me later by giving me a formal e-vite to your party.

2009-12-11 @ 19:34:15
Postat av: Anonym

Om det ens blir någon..

2009-12-12 @ 20:24:43
Postat av: Anonym

Blir'e inget party?

2009-12-13 @ 15:38:57
Postat av: Kicki

Alltså jag vet inte. Vi håller på att planera in hur vi ska göra, men vi måste ju tänka på fler saker än folk, dricka och lokal. Vi måste ha musik, folk som sysslar med musiken, jag borde bjuda in större människor som kan ställa upp om det blir några problem.. Men det sista fixas lätt, men musik och belysning..

2009-12-13 @ 19:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0