We love hate, we hate love.

Till och med jag som kör så mycket på den där "älskadigsjälv!"-grejen har dagar som jag hatar mig själv. Eller inte mig. Men mina känslor som jag inte kan rå för.
Ja, det här blogginlägget handlar om kärlek. Om det påverkar någon så är jag ledsen, men det är min blogg. Jag skriver det jag har innerst inne.
Förlåt.

Och nu är det helt blank. I mitt huvud och allt. Jag har längtat ända sen sommaren efter något seriöst, att hitta en riktigt bra kille att verkligen bli kär i. För varför känns det som om alla mina kompisar skaffar sig skitbra förhållanden som håller megalänge? Varför är alla så kära och lyckliga förutom jag? Jag trodde jag hade hittat början till mitt första långa förhållande efter ett liv med bara tillfällig närhet för en tid sen. Men som det brukar göra så funkade det helt enkelt inte. Och jag har alltid problem med seriös kärlek, inte undra på att jag så mycket hellre vände mig till tillfällig närhet. Men nu finns det inget mer jag längtar efter. Någon som känner varenda liten vrå av mig. Någon som tycker om mig trots alla dåliga sakerna jag gör. Ja, ni kanske förstår hur jag menar. Men jag blir så ledsen bara. När jag letar, hittar jag kanske en, en jättebra underbar kille som är helt rätt liksom. Och då failar jag. Det som började stiga föll bara platt och jag upptäcker att jag inte känner något alls längre. Liksom, vad kom det ifrån? Hur kan man bara tappa känslor innan de ens börjat växa? Hur kan man tappa intresset utan att vilja det? Jag vet inte, men jag blir så arg på mig själv, för det är ju mitt fel att det inte fungerar till slut och det slutar bara med att jag sårar folk, och jag kan inte ens förklara exakt varför. Vad ska jag säga? "Förlåt, men plötsligt så känner jag inget längre". Jamen då blir de nog glada serdu.
Tre killar fanns det nu. Tre jättefina, snälla killar som alla råkade få känslor för mig. Jag orkar inte, jag hade ärligt talat velat att det var tvärtom, kan inte jag bli olyckligt kär istället? Jag vill inte vara den som måste säga nej.
Varför måste det vara så svårt att hitta någon bra? Kanske är jag som syster min och är rädd för seriösa förhållanden, liksom undermedvetet, eftersom hon inte hade ett riktigt förhållande förrän hon var nitton, men det varade faktiskt i två år. Duktiga syster. Men vad händer med mig då? Kan inte drömprinsen hitta mig snart.

Boy, we've had a real' good time
And I wish you the best on your way
I didn't mean to hurt you
I never thought we'd fall out of place

I have something that I love long
But my friends keeping telling me that something's wrong
Then I met someone

And babe, there's nothing else I can say
I wish you'd never looked at me that way

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte du, det är dem. :) Attraktion är inget val. Det är därför tjejer flockas till bad boys, det är därför "snälla" (Inget fel på att vara snäll, men i dessa fall brukar det alltid betyda mesig.) killar alltid förblir vänner.



Om du tappar allt motstånd, om de sätter upp dig på en piedestal och aldrig låter dig kämpa för en komplimang, aldrig låter dig visa dig vara värdig deras omtycke för att de har börjat vara "kära ovillkorligt", kan du verkligen klandra dig själv för att du inte känner något? Kärlek, attraktion, förhållanden. De handlar mycket om jämlikhet; inte avgudan.

2008-11-11 @ 21:57:13
Postat av: Anonym

Du som lyckats kommenterat först har aldrig varit kär, eller hur?

Synd. Verkligen.

2008-11-11 @ 22:01:50
Postat av: Erik

Önskar inte förvandla Kickis blogg till ett debattforum, så jag önskar dig bara lycka till hun! Du ska nog se att det kommer någon snygging smarting och sveper bort allt grepp om marken du kan tänkas ha. Så gott som garanterat i detta fall, det gäller ju dig.

2008-11-12 @ 18:05:56
Postat av: Erik

Har ingen lust att förvandla din blogg till ett debattforum så jag önskar dig bara lycka till. Du ska nog se att Mr. Right kommer och sveper bort allt som har med fotfäste att göra.

2008-11-12 @ 18:13:00
Postat av: Miran

Du vill inte vara olyckligt kär. Du vill inte vara den som alltid ser andra få vad de vill. Du vill inte vara den som dör inombords när dina vänner får nåt. Du vill inte vara den som ser de du vill ha bara försvinna. Speciellt så vill du inte lida för att nån leker med dina känslor för att du är så kär att du inte kan tänka klart, för att du är så desperat att du kan i stort sett förlåta allt. Även 4 månader av lögner, stundtals ignorerande och skit bakom ryggen på dig. Du dör hellre. Jag vet det.

2008-11-13 @ 19:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0