Pokerface.

I'm your biggest fan
I'll follow you until you love me
Papa-Paparazzi
Baby there's no other superstar
You know that I'll be your-
Papa-Paparazzi

Promise I'll be kind
But I won't stop until that boy is mine
Baby you'll be famous
Chase you down until you love me
Papa-Paparazzi

-  Bästa låten just nu. Hon sjunger sjukt fint i refrängen.

Idag har faktiskt varit en otroligt jävla bra dag. En vecka var allt som behövdes för att äntligen känna mig helt som mig själv igen. Kanske var det kyrkan igår som gjorde det. Det var rockmässa i kyrkan igår och jag kände för att komma och kolla och lyssna, de brukar spela ganska fina rockballader och Viktor och Jens skulle dessutom spela, så jag drog mig dit vid sextiden på kvällen, ensam och eländig. Låtarna var fina som sagt, och Jens körde sitt kända trumsolo. Hör man bara någon jävel trumma fort som fan och bara banka litegrann så är det Jens. He is awesome. Sen kom Helena, en gammal konfaledare upp och ska köra predikan. För första gången kände jag att den verkligen tilltalade mig. Ja, om man skippade Jesussnacket och så. Det handlade i princip om hur alla försöker hitta frid genom att konsumera och försöka stå upp till normer och krav som ställs på en i samhället. Men det man egentligen behöver göra är att se inom sig och där skulle man hitta frid i guds kärlek typ. Om man skippar guds kärlek så tycker jag att det stämmer sjukt bra. Sluta se runt omkring dig och se inom dig istället, vad känner du? Vad vill du ha? Vem vill du vara?
Jag gillar kyrkan på det sättet. Jag känner mig så lugn där, trots att jag inte är religiös. I love it.

Och så vaknade jag som sagt imorse med solen i ansiktet. Jag kom ihåg då att Marcus sa förra veckan att det ljusnar när man minst anar det, och han hade rätt. Så jag kunde gå upp med ett leende på läpparna igen. Skolan var bra och jag fick en fin idé om vad vi ska köpa till mamma i julklapp! Och jag tror det verkligen är något hon kommer att uppskatta, så då blev jag så glad för att allt gick så bra helt plötsligt. Jag skippade matten i alla fall, hade en timmas håltimme. Värt att vänta på det eller. Jag gick hem, pallade inte kolla posten. Sen när jag ska gå ut och möta Sofia ser jag ett jättestort kuvert. Inga räkningar eller så får plats i ett sånt kuvert... Så jag kollade, där stod mitt namn! Och Marcus adress som avsändare. Jag hade ingen aning om att jag skulle få något sånt av honom. Så jag öppnar det, läser det och ser ett jättefint porträtt han har gjort av mig. Det var riktigt vackert. Jag blev typ.. Rörd på något sätt typ. Jag vet inte varför. But I was overwhelmed.

Sen har jag hållit mig i telefonen med honom hela kvällen typ, och sen har jag haft en lite... Rolig typ? Det måste vara rätt ord. Diskussion med Felix hela kvällen. Det är knappt värt att nämna.

Så de som har gjort dagen fin är Sofia, Erik, Marcus, Therese, Sara och mamma och syrran. Ni förtjänar det bästa ni kan få.
Och med det så lämnar jag bloggen, borde sovit för lääängesen. I'm just in such an awesome mood.

I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
You know you wouldn't want it any other way.

Puss på er. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0