Framtidsvisioner.

Alltså. Vilken värdelös skoldag det har varit. Jag kom typ vid halv tio och hade stressat som fan för att vi egentligen skulle börja fem över nio, så är inte ens vår lärare där. Worthless. Så vi väntar till 11:25, då hade vi samhällskunskap. Sen efter det får vi veta att våran mattelärare inte är där, men vi har vikarie. Men ofta man går på sista lektionen om man har en vikarie? Nej tack. Så jag åkte iväg till Arno på Alléplan och lämnade in min CV, yaay! Och han gubben som jag gav den till blev skitglad när jag nämnde att Sanna också jobbar där, lyckades komma den dagen då hennes GRANNE var butiksansvarig! Och han var först inte så himla positiv, men så fort jag nämnde Sanna så sken han upp och log jättemycket. Tack Sanna! xD
Efter det sprang jag in till Kumla (min gamla skola för er n00bs som inte vet det) för att värma mig och hade värsta långa samtalet med alla, väldigt vad många som saknar en. ;) Särskilt Gissan såklart, men det är bara för att hon är skönast. <3
Och min gamla mentor. Alltså. Jag klarar inte av henne. När jag nämnde att vi bara har matte det här läsåret, alltså bara matte A, så blev hon helt till sig och sa att jag absolut måste välja till mig matte B+C i tvåan. Men alltså. I tvåan ska jag hårdplugga foto och jag vill ha flera tillval. Om man kan vill jag läsa italienska liksom! Och jag vill välja till radio! Om man tänker på mitt framtida yrke som fotograf kommer jag inte behöva räkna mer än de vardagliga sakerna, och det lär man sig i matte A. Däremot så behöver jag språkkunskaper, för fotografer reser fan jorden runt ju. Hon säger att absolut ingen högskola tar in någon med så lite mattekunskaper. Men alltså hellre läser jag in matte efter gymnasiet, för jag kan inte fokusera mig på matte när jag har mycket annat på gång, det går inte. I fucking hate math.
I alla fall. Efter det drog jag till Tyresö Centrum, gjorde lite ärenden och sen gick jag in på djurmagasinet. För det var längesen. <3

Och där satte tankarna igång. Det är ju såhär.. Att när det är dags för mig att flytta ut kanske mami känner att hon vill ha världens minsta lilla hus för sig själv med trädgård och grejer, så då kanske hon lämnar lägenheten till mig. Då har jag ett sovrum över som jag kan göra till en hemmastudio. Och antagligen då så kommer jag få ta över katterna, men det är inga problem, så länge jag stänger dörren till fotorummet. Men de blir snart lite gamla, och let's face it, Alice är tjock och kommer dö långt i förtid. Och med katterna borta så kommer jag bli helt ensam. Men när jag stod där på djurmagasinet så drömde jag bort mig lite. En chinchilla. Ni vet, de där förvuxna, gråa ekorrarna typ. De är så grymt söta. Jag har velat ha en sån sen jag gick i femman! Så när katterna dör ska jag nog ha en sån. Och jag ska ta megabra hand om den och göra den tam som fan och göra den till min kelgris, för mina katter hatar att kela om man inte klappar dem. Jag längtar tills jag bor själv alltså, jag har haft den längtan ända sen jag bodde ensam hemma i somras, det var nice! <3

Och nu ska jag kanske sluta skriva. Men jag måste berätta en sista sak, mitt undermedvetna totally hates me! Jag drömde en underbar dröm. Det var sol ute och jag satt ute på busshållsplatsen. Med världens vrål rullar en underbar klarröd Chevrolet (för er bilnördar såg det lite ut som en Chevrolet Camaro ifrån 60-70talet, men snyggare! HOT!) och det stannar till precis vid mig och rutan rullas ner, och bakom ratten sitter en AAAASSNYGG kille. Och jag har precis gått fram till honom och ska snacka med honom och han har sexigaste leendet och sexig bil och YEES grym dröm! Och precis när jag ska öppna munnen så.. Vaknar jag. Jag hatar att vakna i underbara drömmar. I HATE IT.

Nu håller jag på att googla bilder på chinchillor för att muntra upp mig. DE ÄR SÅ ADORABLE, I want one. <3
Puss på er! <3


Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj! Där blev det knasigt xD

menmen



Nema problema Bruuden ! :D Vad bra att det var NÅ som var ansvarig idag ^^ Ska ta och surra lite med honom så kommer du säkert få prova på några gånger :)



Puuuuss Baby ! <33

2008-11-10 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0